OSHO meditáció

Mi a meditáció Osho szerint?


"Szerte a világon ezerféle téveszme él a meditációval kapcsolatban. Pedig a meditáció nagyon egyszerű: nem más, mint tudatosság. Nem kántálás, nem mantra vagy a rózsafüzér használata.
Ezek hipnotikus módszerek, melyek csupán egyfajta megpihenést tudnak biztosítani, és nincs semmi rossz abba a megpihenésben ha valaki csak ellazulni igyekszik, akkor éppenséggel tökéletesek. Bármelyik hipnotikus módszer hasznos segítség lehet, de ha az igazságot akarod megismerni, akkor ez nem elég. A meditáció azt jelenti, hogy a tudattalanságodat tudatossággá alakítod át. Normálisan az elménknek mindössze egytizede tudatos, kilenctizede tudattalan. Az elmének csupán egy kis része, egy vékony rétege világos; azon kívül az egész ház sötétségbe borul. A feladat pedig abból áll, hogy ezt a kis fényt akkorára növeljük, hogy az egész ház fényárban ússzon, hogy egyetlen zug vagy sarok se maradjon sötétben.
Amikor az egész ház tele van fénnyel, akkor az élet csoda; akkor az élet varázslat; megvan benne a varázslat minősége. Akkor nem hétköznapi többé - minden különleges lesz. A profán szentté válik, és az élet apró dolgai olyan hatalmas jelentőségre tesznek szert, amit sosem képzeltünk volna. A közönséges kövek olyan gyönyörűnek tűnnek, mint a gyémántok. A létezés egésze megvilágosodik. Abban a pillanatban, hogy megvilágosodsz, a létezés egésze megvilágosodik. Ha sötét vagy, a létezés egésze sötét. Minden tőled függ. "

--------------------------------------------------------

"A meditáció azt jelenti, hogy önmagad vagy, a szeretet pedig azt jelenti, hogy megosztod magadat valaki mással.
A meditáció adja a kincset, amelyet a szeretet segítségével osztasz meg másokkal. Ez a két legalapvetőbb dolog, minden más lényegtelen. "

--------------------------------------------------------

Osho a meditációról is másoktól eltérő véleményt hangoztatott. Szerinte a meditáció egy elmén kívüli állapot, nem pedig koncentráció.
Elme nélküli állapot. Az elméhez való „nem ragaszkodás” állapota. Ez egy olyan dolog, ami valakivel „megtörténhet”, egy olyan állapot, amiben létezhet, de nem olyasmi, „amit csinálhat”. Szerinte a modern ember számára egyáltalán nem egyszerű csak ülni és meditációban lenni, ezért létrehozott olyan aktív meditációs technikákat, amelyek az embert természetes úton viszhetik a meditáció állapotába. Ezek a technikák – állítása szerint – lehetővé teszik, hogy egy személy felszínre hozza a mélyen elnyomott vágyait, gondolatait. Több technikájában használja fel a táncot, a szexualitást. De mint sokszor felhívta a tanítványok figyelmét, a meditációs technika még nem maga a meditáció, ez csak egy módszer a meditációs állapot elérésére.

--------------------------------------------------------

"A mély tanítások megértésének egyetlen módja van - azok tanítása. Ezért mondom mindig: ha valami beléd szivárgott tőlem, azt add tovább; tanítsd másoknak is, segítsd a többi embert meditálni... És egy nap csodálkozva tapasztalod majd, hogy ezáltal saját meditációd is mélyebbé válik: a legnagyobb meditáció mások segítésén keresztül történik veled. Meditáció közben sok minden történik. Már akkor is, ha te magad meditálsz, de még inkább akkor, ha képes vagy valaki mást tanítani a meditációra. Akkor te teljesen kívülállóvá, elfogulatlanná válsz - és ez egy mély belső csendet hoz magával. Annyira megtelsz együttérzéssel, ahogy a másiknak segítesz, hogy valami veled kezd el történni." Osho





OSHO: MEDITÁCIÓK LETÖLTÉSE:

- Osho Kundalini meditáció mp3 letöltés itt (27 mega )

- OSHO: VIGYANA BHIRAVA TANTRA 112 MEDITÁCIÓJA + a lentebbi Osho meditációk

Hamarosan még több osho mp3 meditáció! Addig is:
- > Tölts le további Osho mp3-akat itt!


LIKEolj! Rakj be kedvencekbe, s Nézz vissza később is! ;)




OSHO MEDITÁCIÓK:

Válassz OSHO MEDITÁCIÓS TECHNIKÁI közül:




+ Pörgésmeditáció: A szufi dervisek legendás gyakorlata. Hosszú ideig egy irányba pörgünk keleti zenére, belső egyensúlyban. A külvilág elmosódik, nagyon felerősödik bennünk a belső tengelyünk érzése, segít a középpontunkba kerülni. A végén fekvés hason a földön, egység a földenergiákkal.

Csakralégzés: Erős légzés dinamikus zenére. Intenzív technika, talán az egyik leghatásosabb az Osho-meditációk közül. Alulról felfelé háromszor haladunk végig a csakrákon, mindig az egyikbe figyelve, mozogva, lélegezve a zene ritmusára. Utána hagyjuk leereszkedni az energiát, majd az újabb sorozat következik. A végén meditációs ülésben megtisztult, felfokozott jelenlét.

+ Csakrahangok: Kevésbé intenzív, állva vagy ülve végzett technika. A zene a hét csakrának megfelelő frekvenciákat használja, a gyakorlat alatt mindig az adott csakrával harmonizáló hangot adunk, amely érezhetően rezeg a testünk megfelelő területén. Szintén háromszor haladunk végig a hét csakránkon, majd csendben ülünk az összhang állapotában.

--------------------------------------------------------

OSHO: DINAMIKUS MEDITÁCIÓ:


Első rész: 10 perc
Lélegezz gyorsan be-ki az orrodon át. Mindig a a kilégzésre koncentrálj! A légzés hatoljon mélyen a tüdődbe. Mellkasod minden belégzésnél alaposan táguljon ki. Olyan eroőeljesen lélegezz, amennyire csak képes vagy. Figyelj arra, hogy légzésed mindig nagyon mély legyen. Adj bele mindent, amennyire csak lehet, de vigyázz, hogy közben a tested ne feszüljön meg. Nyakad és vállad maradjon végig laza. Addig folytasd a légzést, míg szinte szó szerint eggyé nem válsz vele. Engedd, hogy rendszertelenné, kaotikussá váljon ha úgy jönnének az energiák. Ne ijesszen el ha ilyen rendeszertelenül esne jól erővel lélegezni, mindennek megvan az oka, de ez jó mert felszabadulnak az energiák. Ha egyszer az energiád megmozdult, elkezd áramolni benned. Engedj az energia-áramlásnak és használd arra, hogy még több energia aktivizálódjon. Mozgasd karjaidat és testedet szabadon, ahogy jólesik, ezzel segítve az energia felemelkedését. Érezd, ahogy egyre több energia halmozódik föl benned. Az első szakaszban ne engedd ki magadból az energiát és figyelj, hogy ne lassulj le.

Második rész: 10 perc
Kövesd a testet és engedd, hogy mindent szabadon kiadjon magából, ami csak benne van… Robbanj fel!… Hadd legyen, a test az úr. Dobj ki magadból mindent, aminek csak mennie kell. Engedj a totális őrületnek… Énekelj, sikíts, nevess, kiabálj, ugrálj, rázkódj, táncolj, remegj, rugdalózz, dobáld magad akármilyen furának, szokatlannak, őrültnek is tűnhet eleinte! Ne tarts vissza semmit, az egész tested legyen mozgásban, érezd és teremtsd az energiákat. Egy kis színjátszás az elején segíthet, hogy elinduljon a folyamat. Soha ne engedd, hogy az elméd beavatkozzon abba, ami történik. Ne feledd, akkor jó amit csinálsz, ha teljes mértékben a testeddé válsz.

Harmadik rész: 10 perc
Nyakad és vállad legyen laza és emeld fel karjaidat olyan magasra, amennyire csak tudod, úgy, hogy könyököd ne feszüljön. Felemelt karokkal ugrálj fel s le, a HÚ mantrát kiáltva közben. HÚ…HÚ…HÚ.; a hasad legmélyéről. Mindig, amikor földet érsz (a sarkad is érjen le a talajra!) engedd a hangokat mélyen a nemi központba hatolni. Adj bele mindent, tökéletesen merülj ki, ürülj ki.

Negyedik rész: 15 perc
ÁLLJ! Dermedj meg abban a pózban, amiben éppen vagy. Ne igazíts, ne mozdíts semmit a testeden. Bármi, egy köhögés, egy mozdulat tönkreteheti az energia-áramlást és az egész erőfeszítés hiábavaló volt. Légy pusztán csak egy szemtanú, bármi történjék is veled.

Ötödik rész: 15 perc
Ünnepelj!… zenével és tánccal! Engedj ki magadból mindent, ami csak benned van. őrizd meg a vitalitásodat és fogékonyságot az egész nap folyamán.

Persze ne erőltess semmit ha kellemetlen, ezek nem szigorú szabályok. Ha épp máshogy esik jól vagy amúgy/emígyen érzel több energiát/erőt magadban, akkor nyugodtan módosítsd úgy, hogy energikusabb légy. Az időtartamokat sem kell mindig fixen betartanod, ez nem katonaság. Úgy is érzed magadon majd, hogy a kulcs az energiaszint. Az energiaszint teljes mértékben összefügg a tudatszinttel. Minél magasabban vagy, annál több energia teremtésére, áramoltatására, irányítására vagy képes, mely akár folyamatos tersti orgazmusnak is tűnhet elsőre minden kis procikádban, de persze bármire felhasználhatod!

-----------------------------------------------------------

OSHO: DZSIBERIS MEDITÁCIÓ


Első rész: Dzsiberis, vagyis tudatos őrület
Állva vagy ülve, csukott szemmel kezdj értelmetlen, zagyva hangokat kiadni. Bármilyen hangot kiadhatsz, teljesen mindegy, de csak számodra ismeretlen nyelvet használj. Engedj magadban mindent kifejezésre jutni. Dobálj ki magadból mindent, légy egy tudatos őrült. Az elme szavakban gondolkozik; a Dzsiberis segít megszakítani ezt a folyamatos verbalizációt. Ebben a meditációban megszabadulhatsz a gondolataidtól, anélkül, hogy elnyomnád oket. Bármit csinálhatsz; énekelhetsz, sírhatsz, nevethetsz, sikíthatsz, motyoghatsz, beszélhetsz. Engedd a testedet mozogni, ahogy kívánja: ugrálj, vagy feküdj le, vagy járkálj, vagy ülj, vagy rugdalóddz, vagy bármi. Egy pillanatnyi szünetet se tarts. Ha hirtelen nem találsz hangokat, akkor csak azt mondogasd, hogy „la la la la…”, de ne maradj csöndben.
Ha másokkal együtt csinálod ezt a meditációt, akkor egyáltalán ne törodj azzal, hogy mások mit csinálnak. Csak azzal foglalkozz, ami benned történik. Használj szemkötot, ha az segít.

Második rész: Szemtanúság
A Dzsiberis után ülj tökéletesen mozdulatlanul és csendben. Légy laza és irányítsd minden energiádat befelé. Gondolataidat hátrahagyva engedd magad belezuhanni a mély csöndbe és békébe, lényed közepébe. Akár a földön, akár széken ülsz, a fejed és a hátad legyen egyenes, tested laza, szemeid tartsd csukva és lelegezz természetesen. Légy éber, légy teljesen a jelen pillanatban. Figyelj, mintha a hegyteton ülnél, szemléld a történéseket. Gondolataid próbálnak majd elore szaladni a jövobe, vagy hátra a múltba. Figyeld őket egy bizonyos távolságból – ne értékeld oket, ne ragadj le egyiknél sem. Csak maradj a jelenben és figyelj. Ez a tulajdonképpeni meditáció. Hogy mit figyelsz, az nem fontos, maga a figyelés a lényeg. De emlékezz, hogy semmivel ne azonosítsd magad, bármi is jelenik meg: gondolatok, érzések, testérzetek…

Harmadik rész: Hadd-menjen
A Dzsiberis rész arra való, hogy megszabadulj az aktív elmétol; a második rész arra való, hogy megszabadulj az inaktív elmétol; és a harmadik rész arra való, hogy belépj a transzcendentálisba. A Szemtanúság után dolj el, mint egy zsák; engedd hanyatt dőlni a tested, erőfeszítés és kontroll nélkül. Folytasd a figyelést és ismerd fel, hogy te sem az elme, sem a test nem vagy. Te egy ezektől független valami vagy.
Minél mélyebbre hatolsz önmagadban, annál közelebb kerülsz a központodhoz.

-----------------------------------------------------------

OSHO: GORISHANKAR MEDITÁCIÓ


Elso szakasz: 15 perc
Ülj csukott szemmel. Szívd be mélyen a levegőt az orrodon át, hogy alaposan megtöltse a tüdőd. Tartsd vissza a lélegzeted, amilyen hosszan csak tudod, majd lélegezz ki finoman a szádon keresztül. Aztán tartsd a tüdődet üresen, ameddig csak lehet. Az első szakaszban csináld ezt, folyamatosan.

Második szakasz: 15 perc
Térj vissza a normál légzéshez s gyengéd figyelemmel nézz egy gyertyalángot, vagy egy villogó kék fényt. Közben maradjon tested mozdulatlan.

Harmadik szakasz: 15 perc
Csukd be a szemed, állj fel és hagyd, hogy a tested laza és fogékony legyen. Így érezni fogod, amint az alig megfogható energiák az akaratodtól függetlenül mozgatják a testedet. Hagyd, hogy ez a Latihan megtörténjen. Ne te mozogj: hagyd történni a lágy és kecses mozdulatokat.

Negyedig szakasz: 15 perc
Feküdj csukott szemmel csendben és mozdulatlanul.
Az első három szakaszt kísérje ütemes dobolás és a háttérben ha lehet szóljon valamilyen nyugis csilláut zene. A dobolás üteme legyen a normál szívverés hétszerese, és ha lehet, a villogó fényforrás legyen egy szinkronban működő stroboszkóp.

-----------------------------------------------------------

OSHO: KUNDALINI MEDITÁCIÓ


Elso rész: 15 perc
Légy laza és engedd az egész tested rázkódni, érezd, ahogy az energiák elindulnak felfelé a lábadból. Engedd ezt mindenfelé, s légy te magad a rázkódás. A szemed lehet akár nyitva, akár csukva.

Második rész: 15 perc
Tánc… bármilyen, ami csak jólesik és engedd az egész testet úgy mozogni, ahogy az kívánja.

Harmadik rész: 15 perc
Hunyd be a szemed s légy mozdulatlan, állva vagy ülve… Bármi történik kívül vagy belül, csak figyeld.

Negyedik rész: 15 perc
Tartsd csukva a szemed, feküdj le és maradj mozdulatlan.

-----------------------------------------------------------

OSHO: MANDALA MEDITÁCIÓ


Elso rész: 15 perc
Nyitott szemmel fuss egyhelyben. Kezdd lassan, majd fokozatosan egyre gyorsíts. Emelgesd a térded, amilyen magasra csak tudod. A mély és egyenletes légzés meg fogja mozdítani a belső energiát. Felejtsd el az elmét, felejtsd el a testet. Csak fuss.

Második rész: 15 perc
Ülj csukott szemmel, a szád legyen lazán nyitva. Körözz lassan csípőből, akár a szélben ringó nád. Érezd, ahogy a szél lenget ide-oda, előre-hátra, körbe-körbe. Ez a mozgás a köldöködnél lévő energiaközponthoz tereli a felébredt energiákat.

Harmadik rész: 15 perc
Feküdj hanyatt nyitott szemmel, tartsd a fejed mozdulatlanul és forgasd a szemed az óramutató járásával megegyező irányban. Írj le széles köröket a tekinteteddel, mintha egy hatalmas óra másodpercmutatóját követnéd, de olyan gyorsan, ahogyan csak tudod. Fontos, hogy a szád maradjon nyitva s az állad legyen laza, a légzésed pedig lassú és egyenletes. Ettől összpontosult energiáid a harmadik szem köré gyűlnek.

Negyedik rész: 15 perc
Hunyd be a szemed, és légy mozdulatlan.

-----------------------------------------------------------

OSHO: NADABRAHMA MEDITÁCIÓ


Első rész: 30 perc
Ülj kényelmesen, csukott szemekkel. Kezdj zümmögni csukott szájjal olyan hangosan, hogy az kívülről is hallható legyen s vibráljon az egész tested. Magad elé képzelhetsz egy nagy csövet, vagy egy üres üstöt, amint megtelik a zümmögés vibrációjával. Elérkezel majd egy ponthoz, amikor a zümmögésed magától folytatódik és te csak hallgatod. A légzés legyen természetes és változtatgathatod a hangmagasságot is. Finoman mozoghat a tested is, ha úgy kívánja.

Második rész: 15 perc
A második rész két hét és fél perces szakaszból áll. Az első szakasz során mozgasd a kezeidet felfelé fordított tenyérrel, belülrol kifelé, körkörös irányban. A köldökből kiindulva mindkét kéz előre mozog, majd kettéválva, balra illetve jobbra, két nagy kört írnak le egymás tükörképeként. Olyan lassan csináld, hogy első látásra szinte mozdulatlannak tűnjön. Érezd, ahogy az energia kiáramlik belőled az univerzum felé.
Hét és fél perc után fordítsd a tenyereidet lefelé és mozgasd a kezeidet az ellenkező irányba. Most kezeid a köldököd felé haladnak, találkoznak, majd kettéválnak, jobbra és balra. Érezd, ahogy az energia beléd áramlik az univerzumból. Ahogy az első részben, úgy itt is szabad finoman, lassan mozognia a többi testrészednek is, de természetesen ebben a szakaszban már csendben vagy.

Harmadik rész: 15 perc
Ülj vagy feküdj tökéletes csendben, mozdulatlanul.

-----------------------------------------------------------

OSHO: NATARADZS MEDITÁCIÓ


Első szakasz: 40 perc zene
Táncolj csukott szemmel, mint egy megszállott. Engedd, hogy teljesen a tudatalattid irányítson. Ne kontrolláld a mozdulataidat, ne légy szemtanú, bármi is történik. Csak légy totálisan a táncban.

Második szakasz: 20 perc csend
Tartsd csukva a szemed, és azonnal feküdj le. Légy néma s mozdulatlan.

Harmadik szakasz: 5 perc zene
Táncolj, vígadj, ünnepelj, örvendezz.


LIKEolj! Rakj be kedvencekbe, s Nézz vissza később is! ;)


 Osho
author

Partnerek:


2010-2017